MÅENDEFORMELN/EKVATIONEN ÄR FAN INTE LÄTT

MÅENDEEKVATION/MÅENDEFORMEL

Trivs jag med mig själv --> trivs jag med min omgivning = då mår jag bra

Eller:

Trivs jag inte med mig själv --> trivs jag inte någonstans utan vill bara lägga fötterna på ryggen = jag mår inge vidare


Och ja, självklart. Just nu är det den senare. Den där pytonäckliga, illamåendeframkallande formeln som gör att jag skruvar mig på stolen och bara vill springa, slita upp skinnet och dra ifrån min kropp till en annan, bättre, någon jag kan vara nöjd med. Istället är det bara att ta fram den stora batongen och börja klubba ner alla dumma tankar och försöker få rätsida på mig själv så att jag återigen tycker att min lilla kokong till kropp är rätt mysig att vara i.

Kommentarer
Postat av: Lennart

Jag tänkter inte sen länge direkt på hur jag mår eller känner mig, vill nog inte veta. Jag gör det jag ska och behöver, tycker det räcker. Vet att det är en slags förnekelse men varför ska jag ändra på mig? Jag lever mitt liv som jag vill och låter andra sköta sitt. Fick frågan "hur mår du?" en gång och svarade "inte något vidare" och personen som ställde frågan blev plötsligt väldigt upptagen och var tvungen att ge sig iväg för att göra något. Så jag vet.

2010-10-14 @ 19:24:12
URL: http://autobahnfahrer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0